Praca w Radzie


Chciałbym podzielić się z wami wrażeniami z pracy w Radzie Miejskiej w 109 dniu "urzędowania" :) .

Aktualnie przygotowuje małe sprawozdanie z mojej działalności (postaram się udostępnić wszystko około 7 kwietnia). Działalność w 3 komisjach Rady Miejskiej zajmuje dużo czasu, więc opracowanie takiego dokumentu idzie mi dość opornie. Oprócz komisji, których jestem członkiem tj. Komisji Rewizyjnej, Budżetu i Finansów oraz Promocji Gminy i Współpracy Samorządowej (której przewodniczę) staram się uczestniczyć w pracach pozostałych komisji. Do dziś złożyłem około 11 wniosków/zapytań dotyczących naszego Osiedla oraz Gminy (tematykę przybliżę w sprawozdaniu). Ciągle się uczę "tempa pracy" w samorządzie (tzn. biurokracji i wydłużających się procedur). Troszkę jest to męczące ale dzięki współpracy z Burmistrzem i Urzędnikami działa się dużo lżej (cytując klasyka "taki mamy klimat").... Samorząd rządzi się innym prawem niż sektor prywatny. (niestety) Ale.... Dla chcącego nic trudnego - efekty działań i wniosków rekompensują długie oczekiwanie. Praca społeczna sprawiała mi zawsze wiele radości więc jestem pozytywnie "naładowany energią do działania".

Aktualnie, oprócz bieżących spraw, staramy się doprowadzić do wycinki drzew na ulicy Konopnickiej oraz przy placu zabaw na ul. Powstańców - co umożliwi zainstalowanie oprawy lampy ulicznej. Sprawa z wycinką na placu zabaw jest już blisko finału (są pozwolenia). Co do ulicy Konopnickiej - odbyło się wydzielenie geodezyjne działek z którego wynika, że tylko 3 drzewa zlokalizowane są w pasie drogi WZD. Uważam, że ten rok pracy musi pozwolić na wypracowanie odpowiednich wniosków, które jako "Osiedle" wystosujemy do nowego budżetu na 2016 rok. (oczywiście przy uwzględnieniu interesu całej Gminy).

Dla zainteresowanych MOJE PISMA - proszę wybaczyć ale mistrzem pióra nie jestem - staram się pisać jak najbardziej zrozumiale (pracuję również nad udoskonaleniem przekazywania pism do publicznej wiadomości - na bip-ie ukazują się z dużym opóźnieniem) :) Tak jak informowałem wcześniej, kolejne dyżury dla mieszkańców zorganizuje po zakończeniu inwestycji przez firmę JAKON. Obecnie jest to jeden wielki plac budowy, który utrudnia dostęp do Biura Zarządu Osiedla (mieści się w dawnym biurowcu ZUK). Zachęcam do kontaktu mailowego lub osobistego. Adres poczty, numer telefonu znajdą Państwo na www.bip.mosina.pl

W drugiej połowie kwietnia zorganizuję Zebranie Ogólne Mieszkańców na które zaprosimy Burmistrza. Będzie to okazja do rozmowy o problemach naszego Osiedla. O terminie poinformuje wkrótce.

Pozdrawiam,
          Dominik

Brak komentarzy:

Konserwacja ławek na przystankach autobusowych

Zakład Komunalny w Mosinie otrzymał zlecenie odmalowania ławek na 12 przystankach autobusowych na terenie gminy Mosina. Ławki wymagające odn...